Nose poking genetik

 
Hela jävla eftermiddagen igår och halva jävla eftermiddagen + kvällen idag gick åt till att plugga genetik. Har prov nu på onsdag, så det var mest repetition, men jävligt drygt ändå. 1837 ord för att repetera och kort sammanfatta olika faser för hur DNA kopieras och olika proteiner byggs samt vad homozygot, heterozygot, genotyp, fenotyp, monohybrid korsning, dihybrid korsning, locus, allel samt intermediär nedärvning är. BLAND ANNAT. Typ en av 20 punkter på min "att kunna inför genetikprovet" lista. Japp, nej men om man ska ta och byta till el- eller industrilinjen. Då skulle man iallafall ha fritid. 
 
Gick på denna termins första danslektion idag! FYfan va skönt och kul det var att äntligen få dansa. Har saknat det så mycket och kan inte vänta tills dess att vi börjar sätta ihop koegrafin, förmodligen så kommer denna termins uppvisning att bli extra speciell fick vi veta idag!! Fett najs, hoppas det blir så för det skulle vara grymt. Mer om det senare. 
 
Äter chips i min lycka med att jag äntligen blev klar med biologin, trodde först inte att det skulle funka, då jag såklart somnade när jag kom hem från skolan, och vaknade 20 minuter innan dansen började. Men men som tur var hann jag klart ändå! Tagga prov då..
 
Puss puss och natti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback