Virkmord

 
Hade många planer som egentligen skulle utföras idag, skulle plugga, städa, boka tvätttid, riva tapeter. Men jag vaknade imorse och kände bara att neej, jag vill faktiskt inte göra något idag. Så idag har jag verkligen inte gjort n-å-g-o-n-t-i-n-g och det har varit såå skönt. Har strosat runt i lägenheten i tights och pyamas.
 
 
Största delen av dagen har jag setat i soffan, virkat och lyssnat på podd. Har de senaste veckorna haft en otrolig dille på att virka. Visste right away att jag ville göra en halsduk, men har letat och letat och letat efter mönster för en mjuk och luftig design. Har gjort kanske 3 halsdukar bara för att inse, när jag kommit en bit, att jag alls vill inte ha den så - dragit ur hela och sen letat nytt mönster, och igår tror att jag äntligen har hittat rätt! 
 
Får se hur lång tid det tar innan den blir klar, har slut på garn hehe. Men har gjort ca 1,5m på 4 garn idag så det dröjer nog inte så länge.. Vill ha den klar så snart som möjligt, har ingen annan och det blir kallare och kallare för varje dag som går :(
 
Note to self - mönstret:
Varv1; 21lm.
Varv2 och fram: halvstolpar i bakre flätan 20/rad, 3lm vänd.
Avsluta med maskor runt hela, virka ihop för infinity
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback