"In a hole in the ground there lived a hobbit...

Canon EOS 70D + Canon EF 50/1.8 ll  
 
... Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to eat: it was a hobbit-hole, and that means comfort.” - JRR Tolkien 
 
Jag har länge varit totalt amazed av JRR Tolikens värld av midgårdshistorier, och jag har alltid velat läsa både the Hobbit och Lord of the rings serierna. Jag har aldrig riktigt tagit mig till för att göra det, vet inte riktigt varför. Största delen är väl för att jag inte haft någon av böckerna, men det är väl egentligen ingen ursäkt? Haha
 
Har aldrig velat läsa böckerna på svenska då jag tycker det förstör lite med översättningar och så, så när engelskaläraren gav oss uppgiften att läsa en bok såg jag min chans och tog den haha. Knallade ner på stan efter skolan och köpte mig en kopia av JRR Tolikens "The Hobbit", och jag kan inte vänta med att få börja läsa den!! Jag har hört att Tolkiens böcker är ganska svårlästa men har väldigt lätt för engelska så det kommer nog gå fint ändå!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh vill också läsa the Hobbit och Lord of the rings serierna!! :D

2015-03-19 @ 20:33:58
URL: http://esh.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback