INTE PRECIS MÅNDAG

Ja. Grekland var bra, och imorgon är det faktiskt måndag. Att det blir måndag några veckor för sent spelar väl ingen cykel? 
 
Jag vet inte riktigt varför jag har bloggat tidigare, och jag har faktiskt hållt på ett tag. Tror jag skaffade första bloggen 2008? Det var fem år sen. Då måste jag ha gått i femman.. Haha, undra vad jag skrev om då. "Idag var jag i skolan sen red jag prickan i stallet hon var jättebra!" Troligen lät det så varenda gång.
 
Det har varit jättemycket fram och tillbaka med blogg för mig, man har liksom olika perioder, och det vet ni, ena veckan bloggar man inte alls sen bloggar man jättemycket, och jag har flera gånger slutat. Men jag gillar att bara skriva. Och fota, framförallt. Men det är så mycket ibland och jag känner att, haha, om 20 år vad ska jag säga då? Nej jag fick inte tillräckligt med betyg för jag bloggade istället för att göra läxorna? Njaa, det kommer aldrig att vara jag. Jag ska gå ut skolan med bra betyg.
 
Samtidigt som skolan lever upp till sitt rykte med sketna lärare och press inför framtiden känner jag att jag också vill kunna leva livet. Jo jag vet, jag är 15 år, och jag har hela livet på mig. Men alla dom sakerna som jag inte gör när jag är ung, kommer jag heller inte kunna göra när jag är äldre. Listan på saker av sånt jag vill göra är låång, men varför inte börja med det små sakerna? Vara ute för länge. Åka longboard på kvällstid. Sjunga och skrika högt över allt, höras. Ta hand om dom som älskar mig. Ta hand om mig själv. 
 
 
Jag har gjort upp en plan för mig själv, en liten prioritering (om det ens stavas så..?) Aja såhär ser den ut:
Ett, plugg, framtid och så vidare.
Två, visa de jag älskar att jag faktiskt gör det också.
Tre, mig själv.
Det är nog det jag hör mest av dom runt omkring mig. "Linda du måste prioritera!" Och jag har aldrig orkat riktigt, men man måste nog gå sönder lite innan man kan förstå att det inte rullar av sig själv i uppförsbacke. Men om jag bara klarar av den första kullen så kommer det ju nerförsbacke sen! Gör jag sådant som jag måste först, så kan jag göra sådant som jag vill göra senare! 
 
Och jag kommer nog fortsätta att blogga, för som sagt så är det skönt att bara kunna skriva. Men jag vill bara säga att det troligen inte kommer att bli som förut. Eller det kommer inte bli som förut. Jag kommer nog mest skriva ner mina tankar, och fotografier. Jag tror att det är mest därför jag fortsätter att blogga. Jag känner att jag har tappat min "connection" med kameran, men jag behöver ett ställe för världen att dumpa all skit som som kommer genom min lilla lins. Men jag kommer bara blogga när jag har tid, när jag kan och framförallt när jag orkar. Tack och bock.
 
Jag gillar er, trotts allt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback